Pravilnik-ocenjivanje ucenika u osnovnom obrazovanju

Ocena korisnika: / 4
LošeNajbolje 

Pravilnik-ocenjivanje ucenika u osnovnom obrazovanju

PRAVILNIK O OCENJIVANJU UCENIKA U OSNOVNOM OBRAZOVANJU I VASPITANJU

S obzirom da je izašao novi pravilnik o ocenjivanju učenika u osnovnoj školi koji je doneo neke novine, u želji da se zaposleni u prosveti  što bolje upoznaju sa njim, napisala sam ukratko najvažnije stvari i novine koje taj pravilnik sadrži .

Ocenjivanje je kontinuirani proces kojim se iskazuje odnos prema ucenju, skoli, proverava znanje ucenika, podstice aktivnost i motivacija.

 

Ocena je javna i saopštava se učeniku odmah.  Ocena može biti opisna i brojcana.

Opisnom se izražava angažovanost  učenika, napredovanje, ostvarenost cilljeva.

Brojcanom se izražava stepen ostvarensoti ciljeva kao i napredovaanje učenika.

Ocene su -odličan (5); vrlo dobar(4); dobar (3); dovoljan (2); nedovoljan (1). Novina koju donosi ovaj pravilnik jeste procenjivanje veštine izražavanja, primena naučenog gradiva, razumevanje, rad sa podacima , umetničko izražavanje, veštine -koja je u sklopu Okvira za procenu rezultata učenja.

Ocenjivanje u toku školske  godine može biti formativno i sumativno.

Formativno ocenjivanje redovno prati rad ucenika u toku školske godine, sadrži preporuke i zapisuje se u pedagoškoj dokumentaciji koju vodi nastavnik.

Sumativno ocenjivanje predstavljaju brojcane ocene na kraju određene celine ili klasifikacionog perioda.

Učeniku koji ima teškoća u razvoju ili učenju, invaliditet ili socijalni problem  pruža se dodatna podrška u okviru individualnog obrazovnog programa.

Raspored pismenih zadataka i provera dužih od 15 minuta upisuje se u dnevnik i objavljuje za svako odeljenje na oglasnoj tabli škole.Moguća je samo jedna pismena provera u danu, a dve u nastavnoj nedelji. Ako nakon pismene provera više od polovine učenika dobije nedovoljnu ocenu, provera se ponavlja samo za te učenike. Pre organizovanja druge provere nastavnik je dužan da održi dopunski čas za te učenike.  Provere ne duže od 15 minuta nastavnik nije dužan da najavljuje.

ZAKLJUČNA OCENA IZ PREDMETA

U prvom razredu zaključna ocena kako izobaveznih tako i iz izbornih predmeta je opisna i  utvrđuje se na kraju prvog i drugog  polugodišta. U ostalim razredima zaključna ocena je brojčana , osim iz predmeta -veronauka i građansko vaspitanje.  Novina je da su sada opisne ocene za ova dva predmeta iste- ističe se, dobar i zadovoljava.

Učenik koji nema najmanje 4 ocene u toku polugodišta ne može da se zaključi ocena.   Odeljenjski starešina je dužan da prati napredovanje učenika i ukazuje nastavnicima na broj propisanih ocena.

VLADANJE UČENIKA

Vladanje učenika od prvog do petog razreda je opisno na polugodištu i na kraju školske godine. Zaključna ocena učenika ovih razreda je -primerno, vrlo dobro,dobro,zadovoljavajuće  i nezadovoljavajuće i  ne utiče na opšti uspeh učenika.

Vladanje učenika od šestog do osmog razreda je opisno u toku polugodišta. Zaključna ocena je  primerno (5), vrlo dobro(4),dobro (3),zadovoljavajuće(2)  i nezadovoljavajuće (1) i    utiče na opšti uspeh učenika.

Novina je da ocena iz vladanja može da se smanji zbog izrečene vaspitno-disciplinske mere a može da se smanji i zbog ponašanja zbog kojeg je izrečena vaspitna mera. Ocena se popravlja na kraju klasifikacionog perioda ukoliko učenik  pokazuje poboljšanja  u ponašanju, prihvata odgovornost za svoje postupke i koriguje svoje ponašanje.Opisna ocena iz vladanja u toku polugodišta može da sadrži vaspitnu preporuku npr.ističe se u izvršavanju obaveza prema školi , uglavnom izvršava obaveze…Novina- Zaključna ocena iz vladanja daje se kada se sagleda ponašanje učenika  u celini, izvršavanje obaveza i odnos prema školskim obavezama, drugovima,  zaposlenima škole, vaspitno-disciplinskoj ili vaspitnoj meri, školskoj imovini. Kriterijumi za ocenjivanje vladanja čine sastavni deo pravilnika.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               OPŠTI USPEH UČENIKA

Što se tiče prvog razreda na kraju prvog i drugog polugodišta učitelj daje mišljenje o učenikovom radu koje se upisuje u đačku knjižicu.

Od drugog do osmog uspeh se utvrđuje na kraju prvog i drugog polugodišta na osnovu aritmetičke sredine predmeta- obaveznih, obaveznih izbornih i iz vladanja, počev od šestog razreda.

OBAVEŠTAVANJE O OCENJIVANJU

Roditelji se upoznaju na početku godine sa rasporedom pismenih zadataka, provera a odeljenjski starešina je dužan da roditelje najmanje 4 puta godišnje obaveštava ocenama učenika, napredovanju, vladanju. Ukoliko roditelj, odnosno staratelj ne dolazi na roditeljske sastanke, odeljenjski starešina je dužan da obavesti roditelje u pismenoj formi o ocenama, vladanju, teškoćama, izostancima učenika.

Nastavnik tokom školske godine vodi pedagošku dokumentaciju o napredovanju učenika.

IZVOR: OBRAZOVNI CENTAR


Komentari (1)Add Comment
0
...
napisao Nepismen, October 31, 2011
Naravno samo ocena iz informatike ne ulazi u prosek, jer je to zaista potpuno nepotreban predmet smilies/cry.gif

Napišite komentar

busy
Poslednje ažurirano nedelja, 30 oktobar 2011 15:13

Pažnja, otvara u novom prozoru. PDFŠtampaEl. pošta

Traži

Prijatelji sajta

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner

Posete:

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDanas60
mod_vvisit_counterJuče448
mod_vvisit_counterOve nedelje1011
mod_vvisit_counterPoslednje nedelje2712
mod_vvisit_counterOvaj mesec9232
mod_vvisit_counterPoslednji mesec9395
mod_vvisit_counterUKUPNO349144

RSS Feed

Vremenska prognoza

Nis, 20, Serbia
Fair
Temp: 8°C
Feels Like: 8°C
Humidity: 100%
Speed: 3 km/h
Direct.:
Pressure: 1006.10 mb
VAR
Show more details
Provided by:
www.weather.com

Prijava